Zum Hauptinhalt springen Zur Suche springen Zur Hauptnavigation springen
Dekorationsartikel gehören nicht zum Leistungsumfang.
Digital Textualities and Spaces in ELT: An Introduction
Taschenbuch von Theresa Summer (u. a.)
Sprache: Englisch

78,00 €*

inkl. MwSt.

Versandkostenfrei per Post / DHL

auf Lager, Lieferzeit 1-2 Werktage

Produkt Anzahl: Gib den gewünschten Wert ein oder benutze die Schaltflächen um die Anzahl zu erhöhen oder zu reduzieren.
Kategorien:
Beschreibung
The digital world opens up a vast number of spaces such as immersive virtual reality, digital book corners, and discourses marked by hashtags. Their potential for opening up new pathways for learning and teaching is yet to be explored. In this volume, we argue that digital spaces and textualities should play a more central role in English language education, as their multimodality and interactivity opens up manifold opportunities for engaging with different levels of meaning within the target language. Digital spaces can be considered as digital contact zones where individual readers and writers communicate, negotiate experiences, and form collective identities. The specific textualities provide opportunities for competence development in various areas. This volume presents theoretical and conceptual perspectives as well as case studies on digital spaces and textualities while discussing practical implications for English language education.
The digital world opens up a vast number of spaces such as immersive virtual reality, digital book corners, and discourses marked by hashtags. Their potential for opening up new pathways for learning and teaching is yet to be explored. In this volume, we argue that digital spaces and textualities should play a more central role in English language education, as their multimodality and interactivity opens up manifold opportunities for engaging with different levels of meaning within the target language. Digital spaces can be considered as digital contact zones where individual readers and writers communicate, negotiate experiences, and form collective identities. The specific textualities provide opportunities for competence development in various areas. This volume presents theoretical and conceptual perspectives as well as case studies on digital spaces and textualities while discussing practical implications for English language education.
Über den Autor
Theresa Summer ist Jr.-Professorin für Fachdidaktik Englisch an der Universität Bamberg. Ihre Forschungsinteressen umfassen Perspektiven von Lernenden auf den Englischunterricht, kritische Fremdsprachendidaktik, Popkultur, Grammatikunterricht, Globales Lernen und digitale Technologien. Sie ist Mitherausgeberin zahlreicher Sammelbände sowie der Zeitschrift Englisch 5-10 und im Rahmen des DiSo-SGW Projektes Teil des Kompetenzverbundes lernen:digital (BMBF).

Ralf Gießler ist Akademischer Oberrat für Fachdidaktik Englisch an der Bergischen Universität Wuppertal. Seine Forschungsinteressen liegen im Bereich der Sprach- und Mediendidaktik und umfassen u.a. Arbeiten zum digitalen Feedback beim fremdsprachlichen Schreiben sowie zur Wortschatzdidaktik und Professionsforschung
Zusammenfassung
Einblicke in neuartige digitale Räume, wie z.B. digitale book corners oder escape rooms, Die spezifischen Eigenheiten digitaler Texte haben Potenzial für einen innovativen Englischunterricht hat, Einblicke in didaktische Arrangements für den Einsatz digitaler Texte und Räume
Inhaltsverzeichnis
Acknowledgements
Introduction

Ralf Gießler & Theresa Summer
Introducing Digital Textualities and Spaces for ELT

A. Examples of Digital Textualities and Spaces

Christian Ludwig & Michaela Sambanis
TikTok for Book Lovers? - Bookfluencing in English Language Teaching

Ralf Gießler & Daniel Becker
Opening Up Digital Spaces: Towards a Progression of Hashtags as Small Texts in the EFL Classroom

Engelbert Thaler
Music Videos Revisited

Sean Holt
Exploring the Possibilities of Hypertext Fiction for English Language Education

Isabelle Sophie Thaler & Benedikt Meininger
The Digital Poetry Escape Room: Sparking Pupils' Motivation for Poetry through a Competicooperative Environment

Theresa Summer, Valentin Werner, Regina Grund, Manfred Krug
A Survey on Songs in ELT among Pre-Service Teachers in Germany: Experiences, Attitudes, and Future Potential

B. Teacher Education

Maria Eisenmann & Jeanine Steinbock
Promoting Global Citizenship Education among Pre-Service English Teachers: Immersive Anti-Bias Training through Social Virtual Reality

Claudia Schnellbögl, Michelle Zirkel, Anna Bösendörfer, Theresa Summer
Foreign Language Teachers' Perspectives on Global Education, Digital Media, and Extended Reality

Theresa Summer, Maria Eisenmann, Andreas Grünewald
Teacher Training Courses for Integrating AI and VR into Foreign Language Education

Editors and Contributors
Details
Erscheinungsjahr: 2025
Genre: Geisteswissenschaften, Kunst, Musik
Rubrik: Sprachwissenschaft
Medium: Taschenbuch
Reihe: Studies in English Language Teaching / Augsburger Studien zur Englischdidaktik
Inhalt: 228 S.
ISBN-13: 9783381121212
ISBN-10: 3381121219
Sprache: Englisch
Herstellernummer: 1212-1
Einband: Klappenbroschur
Redaktion: Summer, Theresa
Gießler, Ralf
Herausgeber: Theresa Summer/Ralf Gießler
Hersteller: Narr Dr. Gunter
Narr Francke Attempto Verlag GmbH & Co. KG
Verantwortliche Person für die EU: Narr Francke Attempto Verlag GmbH + Co. KG, Dischingerweg 5, D-72070 Tübingen, info@narr.de
Maße: 219 x 150 x 18 mm
Von/Mit: Theresa Summer (u. a.)
Erscheinungsdatum: 03.03.2025
Gewicht: 0,37 kg
Artikel-ID: 128755692
Über den Autor
Theresa Summer ist Jr.-Professorin für Fachdidaktik Englisch an der Universität Bamberg. Ihre Forschungsinteressen umfassen Perspektiven von Lernenden auf den Englischunterricht, kritische Fremdsprachendidaktik, Popkultur, Grammatikunterricht, Globales Lernen und digitale Technologien. Sie ist Mitherausgeberin zahlreicher Sammelbände sowie der Zeitschrift Englisch 5-10 und im Rahmen des DiSo-SGW Projektes Teil des Kompetenzverbundes lernen:digital (BMBF).

Ralf Gießler ist Akademischer Oberrat für Fachdidaktik Englisch an der Bergischen Universität Wuppertal. Seine Forschungsinteressen liegen im Bereich der Sprach- und Mediendidaktik und umfassen u.a. Arbeiten zum digitalen Feedback beim fremdsprachlichen Schreiben sowie zur Wortschatzdidaktik und Professionsforschung
Zusammenfassung
Einblicke in neuartige digitale Räume, wie z.B. digitale book corners oder escape rooms, Die spezifischen Eigenheiten digitaler Texte haben Potenzial für einen innovativen Englischunterricht hat, Einblicke in didaktische Arrangements für den Einsatz digitaler Texte und Räume
Inhaltsverzeichnis
Acknowledgements
Introduction

Ralf Gießler & Theresa Summer
Introducing Digital Textualities and Spaces for ELT

A. Examples of Digital Textualities and Spaces

Christian Ludwig & Michaela Sambanis
TikTok for Book Lovers? - Bookfluencing in English Language Teaching

Ralf Gießler & Daniel Becker
Opening Up Digital Spaces: Towards a Progression of Hashtags as Small Texts in the EFL Classroom

Engelbert Thaler
Music Videos Revisited

Sean Holt
Exploring the Possibilities of Hypertext Fiction for English Language Education

Isabelle Sophie Thaler & Benedikt Meininger
The Digital Poetry Escape Room: Sparking Pupils' Motivation for Poetry through a Competicooperative Environment

Theresa Summer, Valentin Werner, Regina Grund, Manfred Krug
A Survey on Songs in ELT among Pre-Service Teachers in Germany: Experiences, Attitudes, and Future Potential

B. Teacher Education

Maria Eisenmann & Jeanine Steinbock
Promoting Global Citizenship Education among Pre-Service English Teachers: Immersive Anti-Bias Training through Social Virtual Reality

Claudia Schnellbögl, Michelle Zirkel, Anna Bösendörfer, Theresa Summer
Foreign Language Teachers' Perspectives on Global Education, Digital Media, and Extended Reality

Theresa Summer, Maria Eisenmann, Andreas Grünewald
Teacher Training Courses for Integrating AI and VR into Foreign Language Education

Editors and Contributors
Details
Erscheinungsjahr: 2025
Genre: Geisteswissenschaften, Kunst, Musik
Rubrik: Sprachwissenschaft
Medium: Taschenbuch
Reihe: Studies in English Language Teaching / Augsburger Studien zur Englischdidaktik
Inhalt: 228 S.
ISBN-13: 9783381121212
ISBN-10: 3381121219
Sprache: Englisch
Herstellernummer: 1212-1
Einband: Klappenbroschur
Redaktion: Summer, Theresa
Gießler, Ralf
Herausgeber: Theresa Summer/Ralf Gießler
Hersteller: Narr Dr. Gunter
Narr Francke Attempto Verlag GmbH & Co. KG
Verantwortliche Person für die EU: Narr Francke Attempto Verlag GmbH + Co. KG, Dischingerweg 5, D-72070 Tübingen, info@narr.de
Maße: 219 x 150 x 18 mm
Von/Mit: Theresa Summer (u. a.)
Erscheinungsdatum: 03.03.2025
Gewicht: 0,37 kg
Artikel-ID: 128755692
Sicherheitshinweis

Ähnliche Produkte

Ähnliche Produkte