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Heuristic Research
Design, Methodology, and Applications
Taschenbuch von Clark E. Moustakas
Sprache: Englisch

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Beschreibung
Well-organized and well-referenced, this book gives a clear presentation of heuristic methodology as a systematic form of qualitative research. Investigators of human experiences will find this book invaluable as a research guide. The author illustrates how heuristic concepts and processes form components of the research design and become the basis for a methodology. There is a clear explanation of how heuristic inquiry works in practice and the actual process of conducting a human science investigation is described in detail.
Well-organized and well-referenced, this book gives a clear presentation of heuristic methodology as a systematic form of qualitative research. Investigators of human experiences will find this book invaluable as a research guide. The author illustrates how heuristic concepts and processes form components of the research design and become the basis for a methodology. There is a clear explanation of how heuristic inquiry works in practice and the actual process of conducting a human science investigation is described in detail.
Inhaltsverzeichnis
Introduction
Resources and Inspirations
Heuristic Concepts, Processes, and Validation
Research Design and Methodology
Examples of Heuristic Research
Applications of Heuristic Research
Details
Erscheinungsjahr: 1990
Genre: Importe, Soziologie
Rubrik: Wissenschaften
Medium: Taschenbuch
Inhalt: Kartoniert / Broschiert
ISBN-13: 9780803938823
ISBN-10: 0803938829
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Moustakas, Clark E.
Redaktion: Moustakas, Clark E.
Hersteller: Sage Publications, Inc
Verantwortliche Person für die EU: Libri GmbH, Europaallee 1, D-36244 Bad Hersfeld, gpsr@libri.de
Maße: 216 x 140 x 8 mm
Von/Mit: Clark E. Moustakas
Erscheinungsdatum: 01.07.1990
Gewicht: 0,184 kg
Artikel-ID: 103177190
Inhaltsverzeichnis
Introduction
Resources and Inspirations
Heuristic Concepts, Processes, and Validation
Research Design and Methodology
Examples of Heuristic Research
Applications of Heuristic Research
Details
Erscheinungsjahr: 1990
Genre: Importe, Soziologie
Rubrik: Wissenschaften
Medium: Taschenbuch
Inhalt: Kartoniert / Broschiert
ISBN-13: 9780803938823
ISBN-10: 0803938829
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Moustakas, Clark E.
Redaktion: Moustakas, Clark E.
Hersteller: Sage Publications, Inc
Verantwortliche Person für die EU: Libri GmbH, Europaallee 1, D-36244 Bad Hersfeld, gpsr@libri.de
Maße: 216 x 140 x 8 mm
Von/Mit: Clark E. Moustakas
Erscheinungsdatum: 01.07.1990
Gewicht: 0,184 kg
Artikel-ID: 103177190
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