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Stated Choice Methods
Analysis and Applications
Taschenbuch von Jordan J. Louviere (u. a.)
Sprache: Englisch

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Beschreibung
Multidisciplinary graduate and practitioner guide offering the theory and application of stated choice methods.
Multidisciplinary graduate and practitioner guide offering the theory and application of stated choice methods.
Inhaltsverzeichnis
1. Choosing as a way of life; Appendix A1. Choosing a residential telecommunications bundle; 2. Introduction to stated preference models and methods; 3. Choosing a choice model; Appendix A3. Maximum likelihood estimation technique; Appendix B3. Linear probability and generalised least squares models; 4. Experimental design; 5. Design of choice experiments; Appendix A5. 6. Relaxing the IID assumption-introducing variants of the MNL model; Appendix A6. Detailed characterisation of the nested logit model; Appendix B6. Advanced discrete choice methods; 7. Complex, non-IID multiple choice designs; 8. Combining sources of preference data; 9. Implementing SP choice behaviour projects; 10. Marketing case studies; 11. Transportation case studies; 12. Environmental valuation case studies; 13. Cross and external validity of SP models.
Details
Erscheinungsjahr: 2012
Fachbereich: Management
Genre: Importe, Wirtschaft
Rubrik: Recht & Wirtschaft
Medium: Taschenbuch
ISBN-13: 9780521788304
ISBN-10: 0521788307
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Louviere, Jordan J.
Swait, Joffre D.
Hensher, David A.
Hersteller: Cambridge University Press
Verantwortliche Person für die EU: Libri GmbH, Europaallee 1, D-36244 Bad Hersfeld, gpsr@libri.de
Maße: 244 x 170 x 23 mm
Von/Mit: Jordan J. Louviere (u. a.)
Erscheinungsdatum: 07.09.2012
Gewicht: 0,721 kg
Artikel-ID: 104841911
Inhaltsverzeichnis
1. Choosing as a way of life; Appendix A1. Choosing a residential telecommunications bundle; 2. Introduction to stated preference models and methods; 3. Choosing a choice model; Appendix A3. Maximum likelihood estimation technique; Appendix B3. Linear probability and generalised least squares models; 4. Experimental design; 5. Design of choice experiments; Appendix A5. 6. Relaxing the IID assumption-introducing variants of the MNL model; Appendix A6. Detailed characterisation of the nested logit model; Appendix B6. Advanced discrete choice methods; 7. Complex, non-IID multiple choice designs; 8. Combining sources of preference data; 9. Implementing SP choice behaviour projects; 10. Marketing case studies; 11. Transportation case studies; 12. Environmental valuation case studies; 13. Cross and external validity of SP models.
Details
Erscheinungsjahr: 2012
Fachbereich: Management
Genre: Importe, Wirtschaft
Rubrik: Recht & Wirtschaft
Medium: Taschenbuch
ISBN-13: 9780521788304
ISBN-10: 0521788307
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Louviere, Jordan J.
Swait, Joffre D.
Hensher, David A.
Hersteller: Cambridge University Press
Verantwortliche Person für die EU: Libri GmbH, Europaallee 1, D-36244 Bad Hersfeld, gpsr@libri.de
Maße: 244 x 170 x 23 mm
Von/Mit: Jordan J. Louviere (u. a.)
Erscheinungsdatum: 07.09.2012
Gewicht: 0,721 kg
Artikel-ID: 104841911
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